Saturday, May 21, 2011

VNW = RAR... ishk-ishk... Gile ketinggalan zaman....


al-kisah.... skang ngah bercuti maka masa terluang di buat sebagai peluang tok mendownload filem (sila jangan ikut perangai ini kerana mendownload filem = lanun piracy... huhu) so bile nak bende free macam-macam usaha dilakukan bagi mendapat link download...

so aku pun mencarilah filem lama, FUN WITH DICK AND JANE... lame gak cari link yg sesuai ngan gambo yg memuaskan.. maka aku jumpa link dan mula mendownload..... 8 buah file di download yg memakan masa lebih 45 minit x 8 so 360 minit = 6 jam terbukti tenet aku slow.. ape kan daya.... so dah habis mendownload mulalah mengEXTRACT kan ia bagi mendapatkan filem tersebut....

guess what... aku tak berjaya extract, just dapat 4 minit awal cerita je... aku ingatkan corrupt so aku download 2 file pertama semula... again tak berjaya.... guna WINRAR tak boleh.... guna HJ SPLIT tak detect langsung, guna 7zip pun tak boleh..... maka aku pun fikir dan tenung seketika di layar skrin laptop... dalam hati aku tertanya pesal tak boleh... nak kate ada password, tak plak diminta, nak kate corrupt, takkan link dah betul tapi still corrupt... tetibe aku baru perasan................

LA FORMAT DIE VNW? APA KEJADAH TU? maka aku pun search kat tenet... dan terjumpa solutionnya.. dan iat merupakan post/chat pada 9 DECEMBER 2008! ha? 2008... wah dah 2 1/2 tahun file jenis VNW diperkenalkan dan aku baru tahu hari ni? gile ketinggalan zaman......

So if you guy having trouble same as me... relax and chill!.... It easy.... just change the file name by "name_of_the_file.vnw" to "name_of_the_file.rar" or from .vnw to .rar and tadaaaaa its change tu rar file then you can extract it with winrar... enjoy watching.... wahahaha tu je..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...