Saturday, May 14, 2011

Cari Kerja, Makan Gaji! FUCK U LA!

Assalamualaikum... dan salam hormat...

pergh gila gak bile blogger xbleh update selame 1 hari... naik bengang gak.. tapi tak pe since, perkhidmatan ni percuma... syukur dah boleh menggunakannye semula....

so nak cite la, ari rabu ari tue tak dapat tgk cite Thor since tiket kat Alamanda just for 3D, so bile 3D bykla pakai wang... akhirnya hari jumaat iaitu semalam, lepas je solat jumaat, dek kerana sangap nak tgk wayang.. p la tgk cite FAST 5... memang berbaloi-baloi, more GANAS, more CRASH, more SEXY LADY (tapi time nih aku pejam mate,, hehehe).... 

hakikat sebenar tengok wayang ni berpunca dari niat asal aku ngan member aku (BLUR) nak p cari keje... so start la ngan TGI Friday (mintak2 la dapat) lepas tu, pusing sane sini, jumpe la tmpt2 lain tapi ktorg tak apply sebab lain macam tak brape best since dah p TGI yg superb happening, so maybe backup bile tak dpt call Isnin ni, so another backup ktorg apply kat GSC, pastu terus ler bli tiket FAST 5.. hehehe

yang lawaknye, (bg aku lawak r, klu korg sukeati la....) si BLUR ni die beria-ria sgt nak keje kat Secret Recipes padahal yg nak pakai org kat Manhattan Fish Market, so aku tak la apply sebab pakai kemeja (oh sungguh skema) tapi member aku ni pun ngan blurnye p aplly, dan manager tu kasi la borang kat die n suruh isi.... so lepas isi, apa lagi interview... then aku tnye la BLUR ko dpt ke? die diam dan terpaku, last die cite gak, "wei manager tu kenal aku dowh, aku tak sangke die ingat lagi aku," aku tanye balik "so?" die jawab, "manager tu cakap aku pernah interview dengan die, and mase aku dapat keje kat situ dulu, aku p keje sehari je pastu aku blah aka ponteng"... so amik kau sedebak atas muke, tu la dulu mase dapat keje ko main2 skang ko terhegeh2, so pengajarannye klu dapat kerje tu hargailah ia kawan-kawan, jgn memilih, atau ponteng sebaliknya tunaikan tanggungjawab itu sepenuhnya....

(p/s: kenape org GOVERNMENT yg kerja kuat tak dapat KHIDMAT CEMERLANG, pastu org yg kaki bodek, slalu di punchkn kad kehadiran oleh org lain dapat KHIDMAT CEMERLANG? no wonder betape byk kecermalangan yg die dapat dengan bukan cara yg betul (kerja yg bagus) die tak kemane, even duit yg dpt pun takkan cukup pada die... aku marah ngan ORANG GOVERNMENT YG MAKAN GAJI DAN KAKI BODEK TERUTAMA YG DPT KHIDMAT CEMERLANG!, ikhlas dari hati.) 

1 comment:

  1. FAST 5 mmg best...hi3... papepon, hargaila kerja yg kt dpt,nak berhenti pon cara baek, jgnblah cm2 jerk kan, xelok...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...