Wednesday, March 23, 2011

Top 10 Jenis ‘Haiwan’ Yang Bahaya Kat Malaysia

my property

Malaysia beriklim khatulistiwa yang memang sesuai untuk habitat haiwan yang sensasi.. sepanjang kajian hidup yang dilakukan oleh Alfonso Di Albukaki beliau yang pernah menetap di Malaysia sungguh terkejut dan sikap haiwan ini. Mereka sungguh selamba dan susah dikawal. Dalam erti kata lain sikap mereka boleh membahayakan umat manusia di sekeliling.. antara top 10 sikap haiwan ini ialah:

1. Mulut MURAI, (murai adalah sepsis burung yang popular di iklan tv antara anak dan ayahnya dan masalah penyakit ini ialah... wei kalah ASTRO Beyond bila menyampai gossip, even kaum lelaki pun dah terikut penyakit nih. aduyai)

2. BUAYA Darat, (mengikut kajian ahli sains, memang susah nak jumpa buaya kat darat, tapi kat Malaysia ada, sebab orang Malaysia je tau ape buaya darat... di Negara barat Buaya darat lebih popular di kenali sebagai Playboy.)

3. LINTAH Darat, (spesis yang sama dengan buaya darat cume lebih ganas, even ahli sains pun masih gagal mencari makhluk ini sebab habita yang berlainan dari dalam buku teks sains mereka. Nama popular yang selalu ngan Lindah darat ni ialah Along, bukan abg long or sape2 yang lahir awal, die bukan apek bkalang rumah aku.. dia ialah ALONG kasi pinjam tapi kasi bunga API! Besau punya interest)

4. Senyum KAMBING, (saintis barat masih belum berjumpa dengan kambing yang boleh senyum, cume pakar CGI yang Berjaya mencipta kambing yang boleh senyum, tapi kat Malaysia ada orang macam ni... senyum tak ikhlas atau nama saintifiknya “purapurasmileplastic”.. ikut ati memang sakit hati klu jumpa org macam nih)

5. Bapa AYAM, (skali lagi saintis kali berjaya jumpa bapak ayam tapi dorng lebih suka mak ayam sebab byk produk bleh buat. Bapa ayam bukanlah bapa kepada anak ayam tetapi kepada FELACHUR.. susah nak sebut,, taboo word.. Jika tokey ayam maju ngan jual telo ayam, tapi bapa ayam lagi kaya ngan jual anak ayam/Felachur nama saintifiknya... Klu Ayam takut musang, berbeza ngan bapa AYAM, sebab die takut bro uniform kite (POLIS).

Antara calon2 binatang lain yang turut tersenarai oleh Afonso Di Albukaki ialah:

6. Anak IKAN (lelaki=Moneyboy)

7. KERA Sumbang (takut jumpa orang)

8. Pekak BADAK (haish susahla klu anda macam nih)

9. SINGA Betina (ha ganas bebeh.. yeah!)

10. LIPAS Kudung (bagus tok majukan sukan olahraga)

Sekian

9 comments:

  1. binatang ni semua ada kt malaysia je..kt tempat lain xde..sbb nama saintifik die dh bertukar.,.haha

    ReplyDelete
  2. okey, ko berjaya buat aku tergelak

    nice one

    ReplyDelete
  3. ngee...sumpah!! siapa jumpa senyum kambing..umur dah x pnjg haha

    ReplyDelete
  4. hahaha...brilliant!! ada juga orang yg fikir gini eh..:P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...