Friday, March 11, 2011

Rep. Keith Ellison Tears Up on Islamic Radicalization, US (kite perlu ambil iktibar)

In an emotional start to today's highly charged congressional hearings on Muslim radicalization, Rep. Keith Ellison, a Minnesota Democrat who is one of only two Muslims in Congress, wept openly during his opening testimony before the Homeland Security committee.The Democratic congressman choked back sobs as he described how Hamdani, a 23-year-old "Star Wars" junkie who grew up in Queens, was falsely linked to the 9/11 attackers after his death, simply because of his faith. When his remains were finally discovered at Ground Zero, Ellison said, Hamdani was vindicated.

"Mohammed Salman Hamdani was a fellow American who gave his life for other Americans," Ellison said, his voice cracking. "His life should not be defined as a member of an ethnic group or a member of a religion, but as an American who gave everything for his fellow citizens." http://news.yahoo.com/s/yblog_theticket/20110310/ts_yblog_theticket/muslim-rep-keith-ellison-tears-up-during-hearings-on-islamic-radicalization
 
apa yang aku nak kongsi pendapat di sini ialah macam mana rakyat America begitu sinis terhadap testimony beliau. Beliau berasa kecewa kerana kepercayaan agama terhadap Islam dikaitkan dengan jenayah pengganas seperti Al-Qaeda. Kalau anda pergi ke laman berita ini ada dapat lihat mereke yang memberi komen menyalahkan umat Islam kerana tidak memberi info tentang pengganas sedangkan pengganas dan Islam adalah entiti yang berlain. Islam mengajar kita nilai-nilai yang murni, tetapi kerana orang yang bersikap terlalu radikal dan fanatik terhadap kepercayaan sehingga menuduh orang lain bersalah maka berlakulah tragedi 9/11. Jihad yang besar dan mulia dalam Islam sendiri bukanlah Jihad perang tetapi Jihad melawan hawa nafsu.
sungguh sedih aku melihat video ini bagaimana seorang ahli kongress cuba mempertahankan bawaha kepercayaan terhadap Islam tiada kaitan dengan pengganas. Namun beliau dikutuk oleh Phillips (penulis blog) yang menyatakan beliau patut diundi keluar dari Kongress dan beliau terlalu radikal dan seorang muslim yang menyokong pengganas tambah Phillips.
Lihatlah Malaysia bagaimana kaum minority yang beragama Islam mempertahankan yang Islam itu indah tetapi umat Islam di Malaysia makin lalai sehingga ada yang mempersendakan agama Islam itu sendiri dari segi tersurat mahupun tersirat.

Sayangilah Agama Anda, ISLAM ITU INDAH. I am a muslim and i'm not a terrorist!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...