There was an error in this gadget

Thursday, March 17, 2011

Akibat Nafsu Seks, Boleh Jadi Begini..?


(Perhatian nama penyakit dari kesan perbuatan seks bebas ini adalah benar sebenarnya.)

"Katakanlah kepada orang laki-laki beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memeihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka. Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali yang (biasa) nampak daripadanya.." Surah An-Nur ayat 30-31
Bayangkan kalau anda ada penyakit ni:
  1. Gonorea - virus Neisseria gonorrhoeae, menjangkiti saluran kemaluan bawah, dubur, peti suara dan mata.
  2. Sifilis - virus Treponema Pallidum, menyebabkan gatal-gatal, berlendir dan bau busuk di bahagian jangkitan.
  3. Syankroid - virus Haemophilus ducreyi, luka kepada kemaluan dan memberi kesakitan.
  4. Vaginosis anaerobic - lelehan di kemaluan yang berbau busuk khas bagi wanita yang aktif seks bebas.
  5. Trikomoniasis - virus Trichomonas vaginalis, lelehan faraj yang banyak, busuk dan pekat kehijauan.
  6. Uretritis - khas buat lelaki, saluran kencing jadi sakit dengan kehadiran lelehan kuning dan hujung saluran bengkak.
  7. dan juga herpes simpleks, ketuat kemaluan dan AIDS.
"Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus dali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan orang-orang yang beriman." Surah An-Nur ayat 24


Bersama kita renung-renungkan...


4 comments:

  1. Zina yer?

    cuba fikir..

    kenapa pasangan yang belum berkahwin yang berzina hanya dikenakan hukuman hudud rotan sahaja

    manakala psangan yang sudah berkahwin berzina dengan orang lain dikenakan
    hukuman hudud rejam sampai mati..

    padahal..dorang tetap berzina kan?? kan?

    ReplyDelete
  2. ustaz cipa ckp tyme sekolah dlu..klu blom kawen antibodi kuat tok lwn pnykit.sbb tu Islam suruh sebat 100x sbb ble da sebt tu bru kuman yg ade ley ilg..klu da kwen lak kne rejam sbb mmg klu kuman da jgkiti bdn mmg xley ilg da. so as prevntion dr merebk kt org len better rejam smpi mati.wallahualam..:)

    ReplyDelete
  3. i dont want to argue on that... for hudud is the best klu di guna pakai oleh kerajaan kepada orang Islam sahaja.. yela nanti bising pula bangsa lain.. tapi klu pasal persoalan dean tu.. ai susah nak jawab ha klu dah termaktub dalam Al-Quran, tak perlu kita persoalkan.. mungkin bagi saya berzina sebelum kahwin dan selepas kahwin adalah sama je, tapi mentaliti manusia sebelum kahwin dan selepas kahwin adalah berbeza, even syarat kahwin sendiri hendaklah cukup akalnya.. so i have no idea on that why the punishment like that, please ask tok imam k..

    ReplyDelete
  4. setuju dengan cipa..
    hikmah Allah turunkan hukuman camtu sebab nak mencegah penyakit daripada merebak..
    saya ada baca pasal benda yang sama kat dalam buku agama..
    kalau kat negara ni guna hukuman berdasarkan alQuran, mesti budak2 takut nak buat zina..
    dah lah terang2 buat seks bebas..
    astaghfirullah al azim

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...